مراحل ارتودنسی ثابت

مراحل ارتودنسی ثابت چیست؟ ارتودنسی دندان در چند مرحله انجام می شود؟ اگر شما هم نیاز به ارتودنسی دارید و از مراحل و انواع آن اطلاعاتی ندارید، ادامه مطلب را مطالعه کنید، دکتر مهسا شریعتی  مراحل مختلف ارتودنسی ثابت را معرفی می کنند.

ارتودنسی ثابت چیست؟

منظور از ارتودنسی ثابت، دستگاه ها و بریس هایی هستند که با چسب های مخصوص ارتودنسی به دندان های بیمار چسبیده می شوند و توسط بیمار این سیم ها و بریس ها قابل برداشته شدن نیستند، معمولا در سنی از این درمان ها استفاده می شود که تمام دندان های بیمار دندان های دائمی باشند. درمان ارتودنسی ثابت می تواند به صورت بریس های فلزی و یا بریس های سرامیکی و شفاف باشد. بریس های سرامیکی دید کمتر و البته زیبایی بیشتری دارند. معمولا درمان های ارتودنسی ثابت با بریس های فلزی و سرامیکی از لحاظ نتیجه درمان تفاوتی با یکدیگر ندارند، تنها درمان با بریس های شفاف زیبا تر هستند و نمود و دیده شدن کمتری دارند.

مراحل ارتودنسی ثابت

مشاوره توسط متخصص ارتودنسی

اولین مرحله از ارتودنسی ثابت جلسه مشاوره و معاینه دقیق دندان ها توسط متخصص ارتودنسی است. در این جلسه بیمار باید با پزشک صحبت کند تا متخصص ارتودنسی از دغدغه های بیمار مطلع شود تا بتواند بهترین روش درمان را طبق شرایط بیمار انتخاب کند.

در این جلسه علاوه بر مشاوره با بیمار، ارزیابی کامل دندان و بررسی مشکلات احتمالی فک ها انجام می شود. معمولا برای بررسی دقیق نیاز به عکسبرداری از دندان ها می باشد.

بعد از اتمام این مرحله بیمار می تواند از هزینه دقیق ارتودنسی ثابت خود مطلع شود.

فیلم ارتودنسی ثابت

 

 

توصیه های دکتر ارتودنسی در رابطه با رعایت بهداشت دهان و دندان

بعد از انتخاب روش درمان، از مراحل دیگر ارتودنسی ثابت توجه به توصیه های بهداشتی در جهت حفظ سلامت دندان ها می باشد.  قبل از آنکه ارتودنسی ثابت استفاده شود یک دکتر خوب ارتودنسی در رابطه با نحوه صحیح مسواک زدن بیمار جهت جلوگیری از پوسیدگی دندان به بیمار آموزش هایی را ارائه می دهد.

تنظیم جلسات ویزیت

نتیجه درمان به کنترل های پی در پی نیز بستگی دارد، لازم است متخصص ارتودنسی جهت کنترل روند درمان در جلسات معینی که توسط متخصص تعیین می شود به پزشک خود مراجعه کند.

استفاده از نگهدارنده ها

بعد از اتمام دوره درمان ارتودنسی ثابت، ارتودنتیست بریس ها را از دندان جدا می کند، برای ثابت نگه داشتن دندان در وضعیت خود لازم است از نگهدارنده ها استفاده کرد. خارج کردن بریس ها زمان طولانی نیاز ندارند تنها لازم است بعد از خروج بریس ها، بیمار یک جرم گیری کامل انجام دهد تا سطح دندان یک دست شود . از آنجا که ارتودنسی ثابت در اکثر موارد برای درمان اختلالات شدید دندانی استفاده می شود، در نتیجه یک درمان زمان بر است که لازم است هر مرحله از درمان در آن با دقت کامل طی شود. طول دوره درمان در ارتودنسی ثابت به طور تقریبی دو سال است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ارتودنسی با متخصص ارتودنسی خود مشورت کنید.

لطفا نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

Call Now Button مشاوره و نوبت دهی
× مشاوره آنلاین