ارتودنسی در زمان کوتاه

آیا ارتودنسی کوتاه مدت امکان پذیر است؟ هزینه ارتودنسی کوتاه مدت چقدر است؟ ارتودنسی یک درمانی زمان بر است به همین دلیل اغلب افراد به دنبال راهکار هایی برای کوتاه کردن دوره درمان ارتودنسی هستند، اما چگونه می توان ارتودنسی در زمان کوتاه را انجام داد؟

ارتودنسی در زمان کوتاه

اعلب افراد به دلیل دیده شدن بریس ها بر دندان های خود به دنبال راه کار چاره برای کوتاه کردن طول دوره درمان ارتودنسی هستند.

درمان ارتودنسی متداول، با بریس های ثابت معمولاً 12-18 ماه طول می کشد، چه بسا گاهی بیشتر هم طول می کشد. این درمان شامل صاف کردن دندانهای جلو، عقب و اطمینان از لزوم قرار گیری صحیح دندانهای جلویی و عقب است.

ارتودنسی نامرئی

برای رفع زمان طولانی دوره درمان ارتودنسی، بریس های مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال بریس های لینگوال در پشت دندان های بیمار ثابت می شود و عملا فردی متوجه درمان ارتودنسی نمی شود. اغلب افراد از دیده شدن بریس ها بر دندان ها امتناع می کنند، که استفاده از ارتودنسی نامرئی برای آن ها کار آمد است.

ارتودنسی در زمان کوتاه

استفاده از مهاربندهای سریعتر

بریس ها نیز (ظاهراً) سریعتر شده اند، تقاضای فزاینده ای برای درمان های کوتاه مدت ارتودنسی وجود دارد که ادعا می شود، دندان ها در عرض چند ماه صاف می شوند. این وسایل شامل بریس های ثابت به رنگ دندان هستند.

متاسفانه اطلاعات نادرستی به بیماران پیرامون درمان ارتودنسی کوتاه مدت ارائه می شود که برخی از تبلیغات کاملاً گمراه کننده است. سرعت حرکت دندان توسط عوامل بیولوژیکی تعیین می شود، نه بریس، پس بهتر است هدف خود را از انتخاب روش درمان ارتودسی، زمان کوتاه قرار ندهید.

آیا بریس های کوتاه مدت انتخاب خوبی هستند؟

اگر به فکر ارتودنسی کوتاه مدت هستید ، توصیه می کنیم به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کنید که بهترین روش درمان را در طول جلسه مشاوره انتخاب کند. یک دکتر خوب ارتودنسی می تواند جوانب مثبت و منفی هر کدام از گزینه های درمان را توضیح دهد .

بعد از انتخاب روش درمان ممکن است،  در ابتدا دندان هایی به درستی روی هم قرار نگیرند، این مشکل در برخی موارد باعث بروزاختلال در غذا خوردن و حتی درد فک و سردرد می شود. همچنین توجه به این نکته مهم است که همه افراد برای درمان کوتاه مدت ارتودنسی مناسب نیستند، خصوصاً افرادی که دارای مشکلات پیچیده دندانی هستند.

گاهی اوقات لازم است که درمان کوتاه مدت ارتودنسی با درمان های ترمیمی مانند روکش دندان ترکیب شود تا نتیجه خوبی حاصل شود. با استفاده از بریس های معمولی، زمینه های بیشتری برای اصلاح موقعیت دندان های شما فراهم می شود،که از انجام اقدامات بعدی جلوگیری می شود.

در نهایت می توان گفت، ارتودنسی کوتاه مدت گزینه صحیح تری نسبت به روکش برای صاف کردن دندان است.امروزه روش های مختلفی برای کوتاه کردن زمان ارتودنسی وجود دارد، هر چه در سال های ابتدایی بروز مشکلات دندانی، درمان ارتودنسی انجام شود دوره درمان به مراتب طولانی تر می شود پس توصیه می شود از همان سنین ابتدایی برای بررسی مشکلات دندانی  کودکان خود، نزد متخصص ارتودنسی برای بررسی وضعیت دندان ها مراجعه کنید. فقط مطمئن شوید درمان ارتودنسی شما توسط یک دکتر خوب ارتودنسی و با تجربه انجام می شود.

لطفا نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

Call Now Button مشاوره و نوبت دهی
× مشاوره آنلاین