ارتودنسی فک بالا

ارتودنسی فک بالا چقدر طول می کشد؟ هزینه ارتودنسی فک بالا چقدر است؟ آیا درمان ارتودنسی بر روی یک فک امکان پذیر است؟ این ها تنها تعدادی از سوالات رایج بیماران در زمان مراجعه به کلینیک ارتودنسی دکتر مهسا شریعتی می باشد، اگر دندان های شما هم، برای زیبایی وصاف شدن نیاز به درمان ارتودنسی دارد، بهتر است ادامه مطلب را مطالعه کنید.

ارتودنسی فقط فک بالا

گاهی دیده می شود که دندان های پایین کاملا مرتب و صاف هستند، اما دندان های بالا نامرتب هستند، در این شرایط ارتودنسی  تنها برای فک بالا بهترین انتخاب است. قبل از تصمیم گیری در رابطه با  نحوه درمان، متخصص ارتودنسی ابتدا باید ارزیابی کامل از دندان ها انجام دهد، دیده می شود در شرایطی که دندان های پایین مرتب هستند، برای اصلاح دندان های بالا نیاز به کمک گرفتن از دندان های پایین می باشد، در نتیجه می توان گفت بسته به وضعیت و شرایط دندان ها، درمان در افراد مختلف متفاوت است.

ارتودنسی فک بالا

آیا زمان در درمان ارتودنسی فک بالا کوتاه تر است؟

خیلی از افراد اینگونه تصور دارند، که چون ارتودنسی فقط بر دندان های بالایی آن ها انجام شده است، در نتیجه زمان درمان برای آن ها نصف می شود، در حالی که اینگونه نیست چه بسا در ارتودنسی فک بالا زمان به مراتب طولانی تر می شود،در ارتودنسی دو فک درمان  به مراتب راحت تر است و هماهنگی دو فک  در زمان کوتاه تری انجام می شود زیرا از نیروی هر دو فک، در درمان استفاده می شود.

نکات کلیدی در ارتودنسی تک فکی

در ارتودنسی فک بالا یا همان ارتودنسی تک فکی، الگوی دندان ها بسیار حائز اهمیت است. این بدان معنی است موقعیت دندان های پایینی نباید سبب برخورد اشتباه دو فک به یکدیگر گردد،این امر از پیشرفت درمان ارتودنسی تک فکی جلوگیری می کند.

همچنین ارتودنسی تنها در یک فک گاهی سبب می شود که فرد، در زمان جویدن با مشکل مواجه شود، در این شرایط ارتودنسی تنها در یک فک نه تنها فایده ای ندارد بلکه به فک بالا نیز آسیب وارد می کند.

هزینه ارتودنسی فک بالا

ارتودنسی یک درمان زمان بر و پر هزینه است از همین رو خیلی از مراجعین در پرداخت هزینه با مشکل رو به رو می شوند، متاسفانه دیده می شود که به دلیل عدم توانایی در هزینه ارتودنسی، درمان را به تعویق می اندازند، که این خود سبب افزایش هزینه درمان می شود. هزیته ارتودنسی هر دو فک یا تنها یک فک مشخص نیست و لازم است قبل از تعیین قیمت، فرد توسط متخصص ارتودنسی معاینه کامل شود، روش درمان، طول دوره درمان، تجهیزات استفاده شده و… همگی در هزینه ارتودنسی تاثیر گذار است. پس بهتر است برای اطلاع از هزینه دقیق ارتودنسی تک فکی به کلینیک ارتودنسی مراجعه کنید.

۲ نظر در مورد “ارتودنسی فک بالا

  1. سحر - مهر ۷, ۱۳۹۹ at ۹:۰۶ ق.ظ

    سلام خانم دکتر شریعتی چه خوب که فقط یک فک هم میشه ارتودنسی کرد. من فک بالای پسرم مشکل داره کی بیام خدمتتون

    Reply
    • ادمین - مهر ۸, ۱۳۹۹ at ۳:۰۰ ق.ظ

      سلام برای تعیین وقت با این شماره تماس بگیرید۰۹۳۹۲۴۱۴۲۳۲

      Reply

لطفا نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

Call Now Button مشاوره و نوبت دهی
× مشاوره آنلاین