ارتودنسی متحرک بهتر است یا ثابت؟

ارتودنسی متحرک بهتر است یا ثابت؟ این سوالی است که بیشتر افراد متقاضی ارتودنسی از دکتر مهسا شریعتی متخصص ارتودنسی دارند، ارتودنسی روش های مختلفی دارد که بنا بر نیاز افراد روش درمانی خاصی استفاده می شود، اگر شما هم نیاز به درمان ارتودنسی دندان دارید و با روش های ارتودنسی متحرک و ثابت آشنایی ندارید بهتر است ادامه مطلب را مطالعه کنید.

 

ارتودنسی امروزه به عنوان یکی از درمان های موثر برای صاف کردن دندان های نامرتب معرفی می شود، پیشرفت های اخیر در فن آوری ارتودنسی این امکان را برای دندانپزشکان  فراهم کرده است که دندان ها را با سرعت بیشتری از آنچه فکر که می کنید صاف کنند.

ارتودنسی متحرک بهتر است یا ثابت؟

ارتودنسی متحرک یا نامرئی

در ارتودنسی متحرک برای صاف و مرتب کردن دندان ها از پلاستیک های شفاف استفاده می کنند که کمتر کسی متوجه آن ها در دهان می شوند. جای تعجب نیست که ارتودنسی متحرک یک انتخاب بسیار محبوب است.لازم به ذکر است که  استفاده از این بریس ها بسیار آسان است. درمان تا زمانی که دندان های شما در موقعیت های مناسبی قرار بگیرند، ادامه می یابد.

ارتودنسی ثابت

ارتودنسی ثابت یک انتخاب مناسب برای کودکان و بزرگسالان است. فقط ثابت بودن به این معنی نیست که ارزش توجه را ندارد زیرا بسیار محتاطانه است. در این روش شکل براکت به گونه ای طراحی شده است که برای کمک به حرکت همزمان ریشه دندان و همچنین تاج طراحی شده است. ارتودنسی ثابت مزیتی که دارد این است که درمان در این روش سریع تر است، درمان می تواند از سه ماه تا یک سال طول بکشد و افراد می توانند به نتایج خوبی بعد از آن برسند.

تفاوت ارتودنسی ثابت و متحرک

همانطور که گفته شد، عملکرد هر نوع از ارتودنسی متفاوت با یکدیگر است. در ارتودنسی ثابت براکت های ارتودنسی بر سطح دندان ها قرار می گیرند که با کمک سیم و کش متصل به یکدیگر می شوند، این نوع از ارتودنسی لازم است تا پایان دوره درمان در دهان قرار بگیرد.

ارتودنسی متحرک این امکان را دارد که در زمان غذا خوردن و یا مسواک کردن دندان ها از دهان خارج شود به همین دلیل در این روش درمان رعایت بهداشت دهان و دندان به مراتب بیشتر است .

ارتودنسی متحرک بهتر است یا ثابت؟

ممکن است دشوار باشد که تصمیم بگیرید کدام گزینه مرتب کردن دندان برای شما بهتر است. این تصمیم باید توسط متخصص ارتودنسی گرفته شود، دکتر مهسا شریعتی بعد از معاینه کامل دندان ها، بررسی رابطه بین دندانهای بالا و پایین و مشاوره با بیمار روش درمان را انتخاب می کنند . نمی توان به طور مشخص گفت کدام روش درمان بهتر است زیرا بهترین روش درمان در افراد مختلف متفاوت است، توصیه ما به شما عزیزان این است که انتخاب بهترین روش ارتودنسی را بر عهده متخصص ارتودنسی خود بگذارید.

لطفا نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

Call Now Button مشاوره و نوبت دهی
× مشاوره آنلاین