دکتر خوب ارتودنسی

دکتر خوب ارتودنسی کیست؟ از آنجا که درمان ارتودنسی یک درمان زمان بر همراه با هزینه بالایی است افراد قبل از مراجعه به کلینیک ارتودنسی به دنبال دکتر خوب ارتودنسی می باشند، اگر شما هم نیاز به ارتودنسی دارید و در انتخاب متخصص ارتودنسی مشکل دارید بهتر است ادامه مطلب را مطالعه کنید.

دکتر خوب ارتودنسی کیست؟

ارتودنتیست ها متخصصان دندانپزشکی هستند، یک متخصص ارتودنسی در زمینه پیشگیری، تشخیص و در آخر درمان هرگونه بی نظمی های دندان و فک آموزش دیده اند. این متخصصین طیف گسترده ای از گزینه های درمانی را برای صاف کردن دندان های کج ، نامرتب و تراز کردن صحیح فک ها فراهم می کنند.

پس از گذراندن دوره پنج ساله دندانپزشکی، یک متخصص ارتودنسی لازم است سه سال دیگر  به صورت تمام وقت  تحت آموزش تخصصی در زمینه ارتودنسی قرار بگیرد. در صورتی که لبخند شما برای زیبایی  به ارتودنسی نیاز دارد، حتما توجه داشته باشید تا توسط متخصص ارتودنسی تحت درمان قرار بگیرید.

متخصصان ارتودنسی در درجه اول به صاف کردن دندان مسلط هستند، آنها همچنین می توانند در گزش های دردناک و نامرتب، حرکت دندان ناشی از عادت های بد مانند مکیدن انگشت شست و حتی برخی از انواع آپنه خواب کمک کنند.

دکتر خوب ارتودنسی

تفاوت بین متخصص ارتودنسی و دندانپزشک چیست؟

ارتودنتیست ها و دندانپزشکان شباهت های زیادی به یکدیگر دارند، آنها برای کمک به بیماران در بهبود سلامت کلی دهان و دندان تلاش می کنند. دندانپزشکان طیف گسترده ای از موضوعات مربوط به بهداشت دهان و دندان را پوشش می دهند. از طرف دیگر ، یک متخصص ارتودنسی، در زمینه صاف کردن دندان ها و هم تراز شدن فک ها تخصص دارد.

برای اینکه بیماران در مورد درمان خود آگاهانه تصمیم بگیرند ، مهم است که از چند تفاوت اساسی بین ارتودنتیست ها و دندانپزشکان آگاه باشید:

دندانپزشک

یک دندانپزشک عمومی مانند پزشک عمومی است، آنها پزشکان عمومی بسیار ماهری هستند که می توانند مشکلات و بیماری های شایع که بر روی دندان ها، دهان و لثه ها تأثیر می گذارد را تشخیص و درمان کنند.

دندانپزشکان یک درجه عمومی دندانپزشکی را گذرانده اند.

آنها متخصص مراقبت و نگهداری دندانپزشکی عمومی برای همه سنین هستند. همچنین اقدامات زیبایی دندان مانند سفید کردن دندان، روکش دندان و…را انجام می دهند.

دکتر خوب ارتودنسی

ارتودنتیست ها متخصصان دندانپزشکی ثبت شده ای هستند که به نسبت دندانپزشک عمومی، سه سال آموزش تمام وقت دانشگاهی را گذرانده اند، به این معنی که متخصص ارتودنسی  علاوه بر درجه عمومی دندانپزشکی، درجه تخصص ارتودنسی را دارا هستند.  فقط 4 – 3 ارتودنتیست سالانه در 5 دانشگاه معتبر آموزش می بینند و فقط بهترین دندانپزشکان در این برنامه های آموزشی انتخاب می شوند.

متخصصان ارتودنسی از متخصصان رشد صورت و رشد دندان هستند. آنها دندان های کج ، بد گزش ها و فک های ضعیف تراز شده را تشخیص و درمان می کنند.

دکتر مهسا شریعتی دندانپزشک و متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فکی است و دارای بورد تخصصی و عضو انجمن متخصصین ارتودنسی آمریکا می باشند که می توانند به شما در زمینه انواع اختلالات و ناهنجاری های دندانی کمک کنند.

علاقه بسیار زیاد دکتر شریعتی به تخصص ارتودنسی باعث شد تا ایشان علاوه بر نقش آفرینی به عنوان متخصص ارتودنسی به تحقیق و پژوهش کاربردی در حوزه ارتودنسی نیز بپردازد که ثمره آن تألیف کتابی با عنوان  ارتودنسی و جراحی دندان های نهفته، ثبت اختراعاتی با عناوین  ساخت بافت شبه عاجی از سلول های بنیادی پالپ دندان انسان و استخراج و جداسازی و کشت سلول های بنیادی مزانشیمی از پالپ دندان عقل می باشد.

۵ نظر در مورد “دکتر خوب ارتودنسی

  1. اکرم - مهر ۱, ۱۳۹۹ at ۲:۰۳ ب.ظ

    عالی بود مرسی

    Reply
  2. محسن - مهر ۲, ۱۳۹۹ at ۴:۳۵ ب.ظ

    سلام ممنون از مقاله خوبتون

    Reply
  3. میترا - مهر ۵, ۱۳۹۹ at ۲:۰۶ ق.ظ

    من برای الان یکسال هست که پسرم پیش شما ارتودنسی دندان رو انجام داده، واقعا به نظرم دکتر خوب خیلی تو درمان تاثیر گذاره

    Reply
    • ادمین - مهر ۵, ۱۳۹۹ at ۲:۱۲ ق.ظ

      خیلی ممنون

      Reply
  4. مرتضی - مهر ۹, ۱۳۹۹ at ۸:۱۴ ق.ظ

    یکی از آشناهامون پیش یه دندانپزشک ارتودنسی کرد بنده خدا نابود شد. هنوزم که هنوزه دندوناش درست نشدن.

    Reply

لطفا نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

Call Now Button مشاوره و نوبت دهی
× مشاوره آنلاین