درمان ناهماهنگی خط وسط دندان

درمان ناهماهنگی خط وسط دندان با چه روشی انجام می شود؟ در صورت عدم درمان ناهماهنگی خط وسط دندان چه مشکلاتی بروز می کند؟عدم انطباق خط میانی یکی از مشکلات شایعی است که اغلب متخصصین ارتودنسی با آن مواجه می شوند. عدم انطباق خط میانی، یک عدم انطباق جزئی دندان است که در آن دندان ها کمی خارج از مرکز هستند. به طور معمول، دندان های جلو دقیقاً در زیر بینی متمرکز شده اند، بنابراین می توانید یک خط مستقیم بین آنها ردیابی کنید. راه دیگری برای بررسی ناهماهنگی خط وسط دندان، اینگونه است که اگر صورت را دقیقاً از وسط شکافتید، نیمی از دندان به هر دو نیمه می رود. اما در یک عدم انطباق در خط وسط، دندانهای جلو به یک طرف یا طرف دیگر متمایل می شوند.

درمان ناهماهنگی خط وسط دندان

گاهی اوقات عدم انطباق در خط وسط به قدری جزئی است که کمتر کسی متوجه آن می شود.اما در مقابل برخی از موارد شدیدتر، خط میانی در واقع به دلیل عدم هم راستایی استخوان های صورت ایجاد می شود و کل قوس دندان ها را به یک طرف می برد، که در صورت عدم درمان مشکلات بسیاری را ایجاد می کند.

آیا ناهماهنگی خط وسط دندان نیاز به درمان دارد؟

بیشتر مواردعدم تطابق خط میانی نیاز به درمان ندارند. عدم انطباق خط میانی به ندرت باعث بروز موارد پزشکی می شود.

گفته می شود، اگر عدم انطباق خط میانی دندان ها  به دلیل ناهماهنگی فک ایجاد شده باشد، یا به دلیل مشکلات دیگر مانند اوربایت یا کراس بایت بروز کند، ممکن است در صورت عدم درمان، عوارضی را فرد تجربه کند. به عنوان مثال، دندان های نیش نامرتب می تواند باعث ایجاد استرس نادرست در برخی دندانها شود و سبب فرسایش مینای دندان گردد که در نتیجه فشار بالایی را به فک وارد کند. در حالی که این موارد غیر معمول هستند، اما برای بهداشت دهان و دندان در دراز مدت، مشکلاتی را ایجاد می کند.

درمان عدم تطابق خط میانی می تواند به کاهش هر یک از این مسائل کمک کند، اما به ندرت یک ضرورت پزشکی است. برای اکثر مردم، سود حاصل از تصحیح عدم تطابق خط میانی، زیبایی شناختی است.

درمان ناهماهنگی خط وسط دندان
 

درمان ناهماهنگی خط وسط دندان

بهترین روش درمانی برای عدم تطابق خط میانی بسته به شدت و علت بروز آن  بستگی دارد. برای بیشتر افراد، عدم انطباق خط میانی به دلیل ازدحام بیش از حد دندان ها است، و یا دندانها در موقعیت نامناسبی ظاهر شده اند. اصلاح این موارد نسبتاً آسان است تنها لازم است توسط متخصص ارتودنسی معاینه و روش درمان انتخاب شود.

با این حال ، برخی از موارد عدم انطباق خط میانی به این دلیل اتفاق می افتد که استخوان فک در وضعیت مناسبی قرار ندارد یا شکل نادرستی دارد.خوشبختانه روشهای درمانی اثبات شده ای برای اصلاح استخوانهای فک و دندان ها وجود دارد.

ارتودنسی دندان یکی از گزینه های درمانی برای اصلاح وضعیت دندان ها در موقعیت مناسب است، دکتر معسا شریعتی متخصص ارتودنسی با کمک روش ها و تکنیک های نوین بهترین روش درمان را با توجه به شرایط و وضعیت بیمار انتخاب می کنند.

لطفا نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

Call Now Button مشاوره و نوبت دهی
× مشاوره آنلاین