ارتودنسی متحرک نامرئی

ارتودنسی متحرک نامرئی یک رویکرد نوین برای ارتودنسی است، این نوع از ارتودنسی متفاوت از ارتودنسی سنتی(ارتودنسی ثابت) است، در ارتودنسی نامرئی از براکت های فلزی و سرامیکی که کاملا قابل مشاهده بر روی دندان ها هستند، استفاده نمی شود، می توان گفت ارتودنسی متحرک نامرئی یک روش درمان برای افرادی است که به دلیل قابل مشاهده بودن براکت ها از درمان ارتودنسی، احساس خجالت دارند، در این روش تنها سیم های بسیار نازک بر روی سطوح داخلی دندان قرار می گیرند.

ارتودنسی متحرک که قابل مشاهده هم نمی باشد، یک روش درمانی در ارتودنسی است که بیشتر مورد درخواست بیماران قرار می گیرد، زیرا از نظر زیبایی شناسی و آسایش خاطر  گزینه مناسبی می باشد.

صحبت های دکتر مهسا شریعتی در رابطه با ارتودنسی متحرک

زمان استفاده از درمان های متحرک

درمان های متحرک به طور معمول در دوران شیری و یا در دورانی که کودک هم دندان شیری و هم دندان دائمی در داخل دهان دارد، استفاده می شود.درمان های متحرک معمولا با هدف تغییرات فکی درمان های فانکشنال و یا ارتوپتیک قابل درمان هستند. این درمان ها معمولا می توانند تغییرات جزئی بر دندان ها ایجاد کنند، این بدان معنی است که دقت و کارایی لازم را برای تصحیح حرکت های دندانی ندارند و در مواقعی که نیاز باشد در طول درمان، حرکات دندانی انجام شود، لازم است ارتودنسی ثابت استفاده گردد.

کارایی درمان های متحرک

کارایی درمان های متحرک زمانی است که لازم است تغییرات اسکلتی در سنین رشد انجام شود، یکی دیگر از کاربرد های درمان های متحرک زمانی است که، بعد از درمان ارتودنسی  ثابت به عنوان نگهدارنده ها مورد استفاده قرار گیرند، در این شرایط پس از اتمام درمان های ثابت، ارتودنسی متحرک به بیماران داده می شود.

ارتودنسی متحرک نامرئی

بهترین کاندید ها برای درمان ارتودنسی نامرئی

بریس های نامرئی به گونه هستند که باید بعد از معاینه توسط دکتر خوب ارتودنسی به صورت سفارشی برای هر بیمار ساخته شود. ارتودنسی متحرک نامرئی بیشتر به افرادی توصیه می شود که اختلالات دندانی خفیف دارند، این روش درمان به بیماران با مشکلات نامرتبی های شدید دندانی، مشکلات مربوط به فاصله های دندانی و … به هیچ وجه توصیه نمی شود زیرا عملا کاربردی ندارد. توصیه می شود انتخاب روش درمان خود را بر عهده متخصص ارتودنسی خود قرار دهید.

روش های درمان های ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی و متحرک

ارتودنسی نامرئی اما ثابت

در ارتودنسی نامرئی ثابت، از پلاک های شفاف به منظور ردیف کردن دندان ها استفاده می شود، گاهی نیز از براکت هایی که هم رنگ دندان هستند و قابل مشاهده نمی باشند استفاده می شود، خوشبختانه ارتودنسی پیشرفت های بسیاری داشته است تا بتواند نیاز هر فرد را با شرایط مختلف برطرف کند، بسته به وضعیت دندانی و شرایط هر فرد روش های مختلف به بیمار توصیه می شود.

هزینه ارتودنسی متحرک نامرئی

سوال در رابطه با هزینه ارتودنسی یکی از پرتکرار ترین صحبت های بیماران در زمان مراجعه به کلینیک ارتودنسی است، لازم به ذکر است که هزینه ارتودنسی متحرک به نسبت سایر روش های ارتودنسی بالاتر است اما اگر به دنبال هزینه دقیق برای درمان هستید، لازم است به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید.

لطفا نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

Call Now Button مشاوره و نوبت دهی
× مشاوره آنلاین